Agencja interaktywna oceniana jest po efektach swojej pracy. Skuteczna kampania świadczy o profesjonalizmie firmy. Kampania internetowa opiera się na sporządzeniu planu i dobraniu odpowiednich narzędzi. Kampania jest procesem ciągłym, opartym na relacji z klientem, nastawionym na działania taktyczne i ukierunkowanym na stworzenie popularnej marki. Agencja interaktywna ma trafiać w zapotrzebowanie klienta, tzn. opisywać produkt za pomocą korzyści klienta, nie właściwości produktu. Internet jest środowiskiem realizacji potrzeb i pasji konsumenta. To przestrzeń bez barier, w której można się swobodnie wypowiadać. Agencja interaktywna powinna nastawić się na klienta. Idzie za tym poznawanie go, rozmawianie, ukazywanie zysków. Należy zatroszczyć się o powód niezadowolenia konsumenta i starać się naprawić ewentualny błąd. Agencja interaktywna nie może istnieć bez ciągłej obserwacji konkurencji. Ważne są jej strategie, cechy szczególne, wprowadzanie nowych trendów. Celem działań marketingowych powinno być określenie pożądanego zachowania konsumenta, śledzenie drogi klienta po zdobycie produktu. Agencja interaktywna w swych działaniach powinna efektywnie dobierać najlepsze narzędzia i oceniać sposób obecności produktu w sieci internetowej. Profesjonalna działalność firm marketingowych działających w sieci ma uwidaczniać się w liczbie zadowolonych klientów. Kupujący powinni czuć się ważni i profesjonalnie obsłużeni, co zaowocuje ich lojalnością. Nie bez znaczenia jest także skuteczność przekazu, tj. dostosowanie go do sytuacji, lokalizacji, a nawet stanu pogody. Efekty zabiegów marketingowych to przede wszystkim zasługa badania i planowania- etapów, których nie można pominąć.